یکشنبه ۱۵ تیر سال ۱۳۹۹

رابطه بین بازاریابی و کیفیت سنگ ساختمانی

شاید این سوال برای بسیاری از فعالان عرصه تولید سنگ ساختمانی پیش آید که چه رابطه ای بین بازاریابی و کیفیت سنگ ساختمانی است.آنها می گویند که وظیفه ما تولید است و گروه دیگر نیز وظیفه بازاریابی دارد و این دو شاخه کاملا از یکدیگر جدا می باشند.حال قصد داریم این نظریه انها را به چالش بکشیم.اگر نگاهی به چرخه تولید تمام کسب وکارهای دنیا داشته باشید و حتی به چرخه تولید محصول سایر کسب و کارهای ایرانی نیز نگاه کنید،همواره سعی شده تولید بر اساس نیاز مصرف کنندهد صورت گیرد.این اقدام موجب روان شدن کار تیم بازاریابی خواهد شد و درصد کمی از محصولات وجود دارد که برای آن باید نیاز آفرینی صورت گیرد.از این مباحث که بگذریم در مرحله اول مشکل در سیستم مدیریتی سنتی این صنعت است که کاملا به صورت سنتی انجام می گیرد.از نقاط ضعف مدیریت سنتی عدم توجه به بازار و فرآیند بازاریابی و اصول آن می باشد.

با نگاهی که به واحدهای موفق در این صنعت داشتیم،متوجه رویکرد علمی آنها در بحث مدیریتی شدیم که به واسططه آن توانسته اند تا حدودی علاوه بر افزایش کیفیت محصولات خود به سود اوری بهتری نیز دست یابند.حال رابطه بازاریابی و کیفیت سنگ ساختمانی چیست؟عمدتا تولید سنگ در ایران،مخصوصا برای سنگ های تراورتن به صورت 40 طولی و صیقلی است.آیا واقع نیاز مصرف کننده همین است.در بین سنگ های تراورتن نمونه هایی وجود دارد که قابلیت ساب پذیری نداشته و همواره هزینه بالایی برای تولید کننده نیز به همراه داشته و فرآوری آنها به صورت چرمی یا نوع دیگری می تواند به نسبت موجب افزایش کیفیت آن و به موازات نیز هزینه تولید کننده را کاهش دهد و این موارد نیاز مند مطالعه بر اساس نیاز مشتری است.البته ما در رویکر بهترین سنگ تراورتن سعی کرده ایم تا حدودی به بررسی این مطالب نیز بپردازیم.

زمانی که این چرخه به درستی در فرآوری سنگ ساختمانی صورت گیرد،حال بازاریاب سنگ ساختمانی نیز به راحتی می تواند به ارائه محصول خود پرداخته و به موازات آن نیز فروش محصول مورد نظر را افزایش خواهد داد.در تولید سنگ ساختمانی نیز نیاز است تا قبل از تولید اقدام به تحقیق بر اساس نیاز مصرف کننده صورت گیرد تا بدین وسیله به تولید محصولی بر اساس نیاز بیانجامد.


پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*

مشاوره قبل از خرید